Zarządzanie ryzykiem utraty reputacji to proaktywny proces identyfikacji i oceny źródeł zagrożeń pochodzących zarówno z wewnątrz jak i z zewnątrz organizacji oraz skuteczne nimi zarządzanie w celu ochrony wartości organizacji.
Aby efektywnie rozpocząć ten proces opracowaliśmy Reputation riskNavigator.
Repuation riskNavigator obejmuje 3 elementy:
- riskScanner to identyfikacja obszarów zagrożeń mogących być źródłem kryzysu reputacyjnego. Zidentyfikowane sytuacje są oceniane według prawdopodobieństwa wystąpienia oraz wpływu na różne grupy interesariuszy.
- riskPlanner to zdefiniowanie scenariuszy sytuacji kryzysowych oraz planowanie działań nakierowanych na prewencje i obejmujących rozwiązania minimalizujące negatywne konsekwencje ich wystąpienia.
- riskBuilder to planowanie, organizacja oraz zdobywanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji kryzysowej, zwłaszcza w zakresie właściwej komunikacji kryzysowej wewnątrz i na zewnątrz organizacji.
Korzyści i efekty zastosowania naszego rozwiązania:
- Proaktywna identyfikacja obszarów zagrożeń dla utraty reputacji
- Dokonana ocena ryzyka przez pryzmat kluczowych interesariuszy
- Dokonana ocena aktualnych praktyk zarządzania kluczowymi ryzykami
- Zaplanowane wdrożenia działań prewencyjnych i monitorujących
- Zaplanowane strategie dziania w sytuacjach kryzysowych, w tym wykorzystanie ubezpieczeń
- Zbudowane umiejętności działania i komunikacji w sytuacji kryzysowej
- Zbudowane umiejętności współpracy z środowiskiem dziennikarzy, w tym wypowiedzi przed kamerą
Współpraca z riskChallenge umożliw Ci dostęp do ekspertów z dziedziny zarządzania ryzykiem, transferu ryzyka, komunikacji oraz mediów w trakcie projektu aby skutecznie rozpocząć pierwszy krok w zarządzaniu ryzykiem utraty reputacji.
Inne powiązane rozwiązania:
- Kompleksowe Zarządzanie Ryzykiem
- Polityka i strategie ubezpieczeniowe