Branża meblowa jest zróżnicowana
- ze względu na asortyment – meble biurowe, meble kuchenne, meble do sypialni, kuchni czy salonu
- ze względu na klienta – wyposażenie biur i salek konferencyjnych, wyposażenie hoteli, wyposażenie mieszkań i domów
- ze względu na różne grupy produktów i rodzaju wykończenia – meble tapicerowane, meble ze stelażami stalowymi – malowane czy chromowane lub stelażami drewnianymi, meble regulowane, krzesła, pufy, meblościanki, stoliki
- ze względu na sposób dystrybucji – internetowo, salony stacjonarne, montaże mebli u klientów
- ze względu na organizacje produkcji – jedno lub wielozakładowa produkcja, skala kooperacji zewnętrznej, zakres uzależnienia od kluczowych elementów i surowców
Ta różnorodność powoduje, iż planowanie ciągłości stanowi tu niezwykłe wyzwanie. riskChallenge ma doświadczenia we wdrażaniu BCM w każdym z tych segmentów.
BCP to nie tylko rozwiązania nakierowane na redukcje skutków zdarzeń ale możliwość identyfikacji możliwych działań prewencyjnych pozwalających na budowę odpowiedniej odporności organizacji na zakłócenia. Mogą dotyczyć np. dodatkowego zabezpieczenia narzędzi – form, rozwinięcia współpracy z zewnętrznymi partnerami aby przyśpieszyć ewentualne przeniesienie części lub całości wytwarzania jakiegoś elementu, zabezpieczenie projektów rozkrojów przed utratą oraz szereg innych aspektów specyficznych dla każdego indywidualnego zakładu.
Dla klientów działających w tej branży, stworzyliśmy dedykowane, zgodne ze standardami systemy zarządzania ciągłością działania (BCMS). Obejmowały on następujące zautomatyzowane dokumenty:
– Analiza wpływu na biznes i ocena ryzyka (BIA/RA)– zapewniająca szczegółową analizę działalności z perspektywy ciągłości. Identyfikuje krytyczne usługi biznesowe, określa terminy odbudowy procesów w przypadku poważnego incydentu oraz definiuje ryzyka i scenariusze ciągłości działania, z którymi firma musi się zmierzyć i które musi zaplanować.
– Plan ciągłości działania (BCP) – zapewniający przewodnik pomagający podjąć istotne decyzje krok po kroku, przydział ról i zadań oraz informacje umożliwiające odzyskanie sprawności po incydentach zagrażających ciągłości działania.
o Karty scenariuszy – zapewniają szczegółową marszrutę względem każdego zidentyfikowanego scenariusza dla różnych lokalizacji
o Karty ról – każda kluczowa osoba odpowiedzialna za BCP otrzymała jedną z nich, wyszczególniającą jej konkretne zadania i wymagania podczas reagowania na incydenty związane z ciągłością działania.
– Dokumentacje systemową (BCMS) – wykazującą zgodność z normą ISO 22301/ BCI GPG i definiująca elementy programu ciągłości działania. Wspiera zarządzanie bieżącymi działaniami BCM i działaniami usprawniającymi względem ryzyka.
– Narzędzia Przeglądu BCM oraz Ćwiczeń
Charakterystyka przykładowych organizacji objętych projektami:
Producent mebli do domu
Producent mebli biurowych
Co mówią o nas klienci?
„Zaproponowane podejście przez riskChallenge przy wykorzystaniu platformy Inoni pozytywnie mnie zaskoczyło. W ciągu 3 miesięcy udało się uzyskać dużo więcej niż oczekiwałem, bazując na poprzednich doświadczeniach, przy mniejszym nakładzie pracy. Dodatkowo platforma Essentials pozwala rejestrowanie tyle danych ile wymaga dana strategia reagowania – dobra równowaga między tym co wspierające, a tym co wymagane. Zdecydowanie polecam rozwiązanie oraz współprace z riskChallenge i Inoni.” Waldemar Gabruś, CFO , Flokk Sp. z o.o.
„Generali podjęło od początku 2019 współpracuje z firmą RiskChallenge Janusz Słobosz w zakresie analiz ryzyka przerwy działalności, analizy wpływu, opracowywania planów i wdrażania systemów Zarządzania Ciągłością Działania (BCM) oraz analiz ryzyka produktu oraz planów wycofania wadliwych produktów z rynku (Product Recall). Projekty są realizowane na rzecz naszych klientów korporacyjnych w wielu branżach do których można zaliczyć między innymi: branżę rolno – spożywczą, napojową, mięsną, motoryzacyjną, meblarską, przedsiębiorstwa produkujące maszyny, urządzenia dla przemysłu, energetyki czy budownictwa oraz inne dobra konsumpcyjne. Niniejszym potwierdzamy posiadane doświadczenie i wiedzę ekspercka konsultanta, oraz rekomendujemy współprace z panem Januszem Słobosz jako wiarygodnym partnerem.” Hubert Choszczyk, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Korporacyjnych, Generali TU S.A.