BCM dla branży rozlewniczej

W zależności od asortymentu branża mocno opiera się o infrastrukturę produkcyjno-rozlewniczą oraz często o własne źródła wody. Trudno sobie wyobrazić produkcje wody z określonego źródła w innym zakładzie. Oczywiście zlecenie produkcji różnych produktów czy to własnej czy obecnej marki jest możliwe o ile chcemy zdradzić swoje receptury konkurencji lub poświęcimy w tym celu specyficzny smak naszego wyrobu. Blokadą może być jednak chęci wsparcia nas w kryzysie przez konkurencję czy same dostępne na rynku zdolności produkcyjne.

Różnorodność tej branży wynika

  • ze względu na rodzaj surowca – woda, soki, wina, spirytus, owoce, itp.
  • ze względu na rodzaj opakowania – różnej wielkości puszki, opakowania szklane, opakowania wielomateriałowe, PET
  • ze względu na rodzaj produktu – napoje bezalkoholowe i alkoholowe
  • ze względu na rodzaj instalacji do produkcji i rozlewu napojów

Rezultaty projektów

Stworzyliśmy dedykowane dla klienta, zgodne ze standardami system zarządzania ciągłością działania (BCMS). Obejmował on następujące zautomatyzowane dokumenty:

– Analiza wpływu na biznes (BIA) – zapewniająca szczegółową analizę działalności z perspektywy ciągłości. Identyfikuje krytyczne usługi biznesowe, określa terminy odbudowy procesów w przypadku poważnego incydentu.

– Ocena ryzyka (RA)– definiuje ryzyka i scenariusze ciągłości działania, z którymi firma musi się zmierzyć i na które musi zaplanować.

– Plan ciągłości działania (BCP) – zapewniający przewodnik pomagający podjąć istotne decyzje krok po kroku, przydział ról i zadań oraz informacje umożliwiające odzyskanie sprawności po incydentach zagrażających ciągłości działania.

Dokumentacje systemową (BCMS) – wykazującą zgodność z normą ISO 22301 i definiująca elementy programu ciągłości działania. Wspiera zarządzanie bieżącymi działaniami BCM i działaniami usprawniającymi względem ryzyka.

Co o nas mówią nasi klienci?

„Podjęliśmy współpracę z riskChallenge, który zaproponował praktyczne i efektywne podejście do opracowania BCP. Po pierwsze, forma przekazania skomplikowanego zagadnienia w przystępny sposób, po drugie sprawna realizacja minimalizująca potrzebę ogromnej mobilizacji i zaangażowania jaka towarzyszy zazwyczaj takim projektom. Poza ostateczną dokumentacją projektu jakim był System BCM, Analizy Wpływu i  Oceny Ryzyka oraz sam plan BCP czy karty scenariuszy, realizacja projektu pozwoliła nam na wzmocnienie przekonania do wprowadzenia dalszych rozwiązań prewencyjnych i zapewniających sprawne wznowienie działalności w kluczowych obszarach” Dyrektor Generalny- Andrzej Rutkowski, Perła – Browary Lubelskie S.A.